Rejestracja w systemie e-TOLL

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łasku informuje, że Ministerstwo Finansów uruchomia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który będzie można przeprowadzić całkowicie online. Nowy system poboru opłaty drogowej e-TOLL dla pojazdów ciężkich (powyżej 3,5 t w tym autobusów i samochodów osobowych z przyczepą) zastąpi dotychczasowy system viaTOLL. Pobór opłaty w nowym systemie e-TOLL już od czerwca.

Od 26 maja br. możliwa jest rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchomiona została również infolinia, która całodobowo będzie wspierać użytkowników
e-TOLL

Jak się zarejestrować

Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem

e-Urzędu Skarbowego.

Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:

  • stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
  • za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych

Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.

Internetowe Konto Klienta

Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidualnego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:

  • rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
  • zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
  • korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
  • pełne zarządzanie usługami online
    • wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
    • możliwość wykorzystania szybkich płatności online
    • automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
    • komunikacja z Poborcą Opłaty
  • różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
  • pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online

 

Wsparcie dla użytkowników

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:

  • 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
  • +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.

Kolejne etapy projektu

Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych
do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.

W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta
dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.

Skip to content