Rejestracja w systemie e-TOLL
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Łasku informuje, że Ministerstwo Finansów uruchomia rejestrację w systemie e-TOLL oraz Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta. Rejestracja jest krótkim i intuicyjnym procesem, który będzie można przeprowadzić całkowicie online. Nowy system poboru opłaty drogowej e-TOLL dla pojazdów ciężkich (powyżej 3,5 t w tym autobusów i samochodów osobowych z przyczepą) zastąpi dotychczasowy system viaTOLL. Pobór opłaty w nowym systemie e-TOLL już od czerwca.
Od 26 maja br. możliwa jest rejestracja użytkowników i pojazdów w nowym systemie. Uruchomiona została również infolinia, która całodobowo będzie wspierać użytkowników
e-TOLL
Jak się zarejestrować
Rejestracja w systemie e-TOLL będzie możliwa online na stronie etoll.gov.pl oraz za pośrednictwem
e-Urzędu Skarbowego.
Docelowo użytkownicy będą mogli jej dokonać również:
- stacjonarnie w Miejscach Obsługi Klienta e-TOLL
- za pośrednictwem wybranych operatorów kart flotowych
Intuicyjna rejestracja online umożliwi szybkie utworzenie Internetowego Konta Klienta.
Internetowe Konto Klienta
Użytkownicy będą mogli korzystać z usług systemu e-TOLL z poziomu indywidualnego Internetowego Konta Klienta, które pozwoli na:
- rejestrację online (metody uwierzytelnienia: Profil Zaufany, mObywatel, login i hasło)
- zarządzanie danymi i usługami e-TOLL w jednym miejscu
- korzystanie z płatności pre-pay i post-pay
- pełne zarządzanie usługami online
- wszystkie dokumenty finansowe dostępne w jednym miejscu
- możliwość wykorzystania szybkich płatności online
- automatyczne powiadomienia o wymaganych płatnościach
- komunikacja z Poborcą Opłaty
- różne poziomy uprawnień dla użytkownika, np. administrator, księgowy, kierowca
- pełne zarządzanie pojazdami zarejestrowanymi w trybie online
Wsparcie dla użytkowników
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiły Telefoniczne Centrum Obsługi Klienta, które będzie wspierać użytkowników w procesie rejestracji w systemie oraz udzielać informacji. Infolinia działa całodobowo w języku polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim. Użytkownicy mogą korzystać z pomocy konsultantów pod numerami telefonów:
- 800 101 101 – numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce
- +48 22 521 10 10 – numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.
Dodatkowo do dyspozycji użytkowników jest adres mailowy kontakt@etoll.gov.pl. Pytania można przesyłać też w formie korespondencji listownej na adres Ministerstwa Finansów.
Kolejne etapy projektu
Z końcem maja br. w sklepach Google Play i App Store zostanie udostępniona bezpłatna aplikacja mobilna e-TOLL PL, która będzie jednym z narzędzi do przekazywania danych geolokalizacyjnych
do systemu e-TOLL oraz danych o przewozach towarów wrażliwych do systemu SENT. Poprzez aplikację będzie możliwe uiszczanie opłaty za przejazd po drogach płatnych.
W pierwszej połowie czerwca br. uruchomione zostaną pierwsze Miejsca Obsługi Klienta
dla użytkowników e-TOLL oraz ruszy pobór opłat w nowym systemie.