W Urzędzie Gminy w Buczku działa punkt konsultacyjny rządowego programu Czyste Powietrze

W Urzędzie Gminy w Buczku działa punkt konsultacyjny rządowego programu Czyste Powietrze. Punkt jest  czynny  od 1 października 2021 od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00. Informacje o programie można uzyskać ww. wyznaczonych godzinach pod numerem telefonu: 43 6774497.

Zakres działania punktu:
– udzielanie informacji o Programie osobom zainteresowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie,
– wsparcie w zakresie przygotowania wniosku o dofinansowanie,
– pomoc przy rozliczeniu przyznanego dofinansowania.

 

Beneficjentami Programu „Czyste Powietrze” mogą zostać osoby spełniające poniższe Założenia:

Osoba fizyczna, która:

  • jest właścicielem lub współwłaścicielem domu jednorodzinnego

lub

  • wydzielonego w takim domu lokalu mieszkalnego z wyodrębnioną księgą wieczystą
  • ma roczne zarobki (dochód roczny) do 100 000 zł

– wtedy możesz starać się o podstawowe dofinansowanie

lub

  • ma miesięczne łączne zarobki jej i osób z nią mieszkających i wzajemnie utrzymujących się, które w przeliczeniu na osobę (przeciętny dochód na osobę w gospodarstwie domowym) nie przekraczają:
    • 1564 zł – jeżeli mieszkasz z kimś
    • 2189 zł – jeżeli mieszkasz sam.

Dodatkowo, jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą – Twój przychód nie może być większy niż 30 minimalnych wynagrodzeń za pracę.

– wtedy możesz starać się o podwyższone dofinansowanie

Wsparcie finansowe można otrzymać na:

  • źródło ciepła – wymianę, zakup, montaż (z wyjątkiem kotłów na ekogorszek, które były objęte dofinansowaniem do 31.12.2021)
  • instalację centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej,
  • wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła,
  • mikroinstalację fotowoltaiczną,
  • ocieplenie przegród budowlanych,
  • stolarkę drzwiową i okienną,
  • dokumentację (audyt energetyczny, dokumentacja projektowa).

Wsparcie finansowe można otrzymać na projekty zakończone, w trakcie realizacji lub jeszcze nierozpoczęte. Warto pamiętać, że rozliczeniu podlegać będą koszty poniesione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed złożeniem wniosku, ale też nie wcześniej niż 15.05.2020 r.

Terminy:

  • Realizacja programu lata 2018-2029 r.
  • Podpisywanie umów do 31.12.2027 r.
  • Środki wydatkowane będą przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej (WFOŚiGW) do 30.09.2029 r.

Rozpoczęcie przedsięwzięcia rozumiane jest, jako poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego (data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego) i może nastąpić nie wcześniej niż sześć miesięcy przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie. Koszty poniesione wcześniej, a także przed datą wskazaną w ogłoszeniu o naborze wniosków o dofinansowanie uznawane są za niekwalifikowane.

Jeśli nie zdecydujesz się na samodzielne złożenie wniosku – wyznaczony pracownik pomoże Ci wypełnić oraz złożyć wniosek w Urzędzie gminy w Buczku.

Pomoc pracownika urzędu  ma na celu usprawnienie procesu weryfikacji wniosku w WFOŚiGW, ale nie decyduje o przyznaniu dofinansowania. WFOŚiGW dokonuje pełnej oceny wniosku zgodnie z kryteriami dostępu i kryteriami jakościowymi dopuszczającymi i na podstawie tej oceny dokonuje kwalifikacji do przyznania pomocy.

Możesz zostać poproszony o uzupełnienie wniosku

Jeżeli po weryfikacji wniosku WFOŚiGW zidentyfikuje braki, zwraca się on wówczas z prośbą do wnioskodawcy o uzupełnienie wniosku o dofinansowanie.

Zanim zadzwonisz i umówisz się na spotkanie, przygotuj koniecznie:

  • numer Księgi Wieczystej nieruchomości, na której planujesz inwestycję i pozyskanie dofinansowania; w szczególnych przypadkach braku właściciela lub braku ujawnienia w KW zmiany – przygotuj akt notarialny / akt zgonu / akt małżeństwa – w przypadku nieaktualnego wpisu nazwiska w KW / odpis postępowania spadkowego / etc. – dla wykazania tytułu prawnego do nieruchomości,
  • numer PESEL właściciela nieruchomości (wnioskodawcy) i/lub numer NIP (w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej),
  • numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania (tylko polskie rachunki prowadzone w zł.),
  • rok wydania pozwolenia na budowę budynku lub zgłoszenia użytkowania budynku,
  • powierzchnię całkowitą budynku,
  • faktury na wydatki poniesione (ustalenie daty rozpoczęcia inwestycji)
  • ostatni formularz PIT
  • Wraz z wnioskodawcą, wniosek w sekcji „Oświadczenia” przewiduje potwierdzenie własnoręcznym podpisem wyrażenie zgody na realizację przedsięwzięcia w Programie „Czyste Powietrze” przez wszystkich współwłaścicieli oraz zgody współmałżonka wnioskodawcy o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań wynikających z umowy dotacji. Te osoby muszą pojawić się wraz z wnioskodawcą osobiście na etapie podpisywania gotowego wniosku o dofinansowanie.

KONTAKT

Informacje na temat Programu Czyste powietrze można uzyskać:

Punkt konsultacyjno-informacyjny – Urząd Gminy w Buczku, ul. Główna 20, 98-113 Buczek od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00- 15.00 lub w wyznaczonych godzinach, pod nr tel. 436774479

WFOŚiGW w Łodzi, ul. Dubois 118, 93-465 Łódź

www.wfosigw.lodz.pl/kontaktdoradztwo@wfosigw.lodz.pl

 

Infolinie dla osób fizycznych w zakresie zasad udzielania dofinansowania 

  • Infolinia ogólnopolska – 22 340 40 80
  • Infolinia PPCP w Łodzi – 42 66 34 106
Skip to content