Ogłoszenie o naborze na stanowisko Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku

Wójt Gminy Buczek ogłasza nabór na stanowisko Kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku

I. NAZWA I ADRES JEDNOSTKI: Gminna Biblioteka Publiczna w Buczku ul. Szkolna 1, 98-113 Buczek

II. NAZWA STANOWISKA PRACY: Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku

III. WYMAGANIA KWALIFIKACYJNE:
1. wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelem, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) nieposzlakowana opinia;
4) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) niekaralność zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.2024.poz. 104);
6) wykształcenie wyższe magisterskie (preferowane kierunki: bibliotekoznawstwo, kulturoznawstwo, filologia polska, kultura, dziedzictwo narodowe, animacja kultury, zarządzanie kulturą, ekonomia, zarządzanie);
7) doświadczenie zawodowe co najmniej 3 lata stażu pracy w bibliotece, preferowane doświadczenie na stanowisku kierowniczym;
8) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
9) bardzo dobra znajomość obsługi komputera;
10) znajomość zasad funkcjonowania instytucji kultury oraz przepisów prawnych w tym:
a) ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach,
b) ustawy z dnia 25 października 1991 r. o prowadzeniu i organizowaniu działalności kulturalnej,
c) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
e) ustawy z dnia 11 września 2019 r. prawo zamówień publicznych,
f) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.
2. wymagania dodatkowe:
a) studia podyplomowe, kursy lub szkolenia związane z zakresem wykonywanych zadań,
b) umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi,
c) predyspozycje do organizowania i prowadzenia przedsięwzięć związanych z działalnością bibliotek;
d) łatwość komunikacji, kreatywność, umiejętność argumentowania,
e) samodzielność, dobra organizacja pracy i umiejętność pracy w zespole,
f) odpowiedzialność, rzetelność i dokładność, umiejętność syntezy i analizy danych, umiejętność podejmowania decyzji,
g) znajomość zagadnień związanych z pozyskiwaniem pozabudżetowych środków finansowych;
h) umiejętność działania w sytuacjach stresowych i odporność na stres,
i) inicjatywa, dyspozycyjność, kreatywność i zaangażowanie,
j) prawo jazdy kat. B.

IV. ZAKRES ZADAŃ WYKONYWANYCH NA STANOWISKU:
1) kierowanie działalnością i zarządzanie Gminną Biblioteką Publiczną w Buczku oraz reprezentowanie jednostki na zewnątrz;
2) realizacja celów i zadań statutowych Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku;
3) prowadzenie gospodarki finansowej Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku w oparciu o obowiązujące przepisy;
4) podejmowanie działań na rzecz właściwej organizacji pracy i realizacji zadań Biblioteki zgodnie zobowiązującymi przepisami;
5) opracowywanie wewnętrznych aktów prawnych;
6) sprawowanie nadzoru nad majątkiem jednostki;
7) ponoszenie odpowiedzialności za całokształt pracy Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku;
8) opracowywanie sprawozdań zbiorczych (opisowych, statystycznych) biblioteki i odpowiadanie za ich prawidłowość;
9) opracowywanie budżetu biblioteki oraz odpowiadanie za jego realizację;
10) prowadzenie polityki kadrowej i płacowej instytucji;
11) współdziałanie z bibliotekami innych sieci, instytucjami i organizacjami w zakresie rozwijania czytelnictwa i zaspokajania potrzeb oświatowych i kulturalnych społeczności gminy;
12) organizowanie działalności kulturalno–oświatowej; współpraca ze szkołami, jednostkami, organizacjami i zakładami pracy;
13) tworzenie i udostępnianie własnej komputerowej bazy katalogowej danych,
14) inicjonowanie działań innowacyjnych w zakresie propagowania czytelnictwa, pozyskiwania nowych czytelników zwłaszcza młodych;
15) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta Gminy Buczek.

V. INFORMACJA O WARUNKACH PRACY NA STANOWISKU:
1) zatrudnienie: stosunek pracy na podstawie powołania, praca na pełen etat;
2) miejsce pracy: Gminna Biblioteka Publiczna w Buczku ul. Szkolna 1, 98-113 Buczek;
3) praca zlokalizowana w pomieszczeniu na parterze i pierwszym piętrze budynku bez windy, wejście do budynku dostosowane dla osób niepełnosprawnych;
4) ścisła współpraca z innymi pracownikami;
5) stanowisko wyposażone w sprzęt komputerowy, odpowiednie oświetlenie, biurko, szafy, telefon;
6) pracownik użytkuje w czasie pracy monitory ekranowe co najmniej przez połowę wymiaru czasu pracy.

VI. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce ogłaszającej nabór, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.

VII. WYMAGANE DOKUMENTY i OŚWIADCZENIA
1) list motywacyjny;
2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o pracę (w załączeniu);
3) kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie;
4) kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie z obecnego zakładu pracy potwierdzające staż pracy;
5) kserokopie dokumentów potwierdzające kwalifikacje i umiejętności;
6) oświadczenie kandydata (załącznik do ogłoszenia o naborze):
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub innego niż Polska państwa UE lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych i przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej,
b) o biegłej znajomości języka polskiego w mowie i piśmie, w przypadku cudzoziemca – znajomość języka polskiego poświadczona na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 października 1999 r. o języku polskim (Dz. U. z 2021 r. poz. 672),
c) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
d) o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) o braku zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz.U.2024.poz. 104);
f) o nieposzlakowanej opinii,
g) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na danym stanowisku.
7) potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie;
8) program działania Gminnej Biblioteki Publicznej w Buczku;
List motywacyjny, kwestionariusz osobowy, zgody oraz wszystkie oświadczenia wymienione w punkcie 6 winny być własnoręcznie podpisane przez osobę składającą ofertę.

VIII. TERMIN, MIEJSCE I FORMA SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
1) Wymagane dokumenty należy składać w nieprzekraczalnym terminie
do 5 lutego 2025 roku do godz. 13.00 w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Nabór na stanowisko: Kierownika Gminnej Bibliotek Publicznej w Buczku”
osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Buczku pok. Nr 17 lub przesłać pocztą na adres Urzędu (prosimy o wskazanie na kopercie danych do kontaktu – imię i nazwisko, nr telefonu, adres e-mail).
2) Oferty, które wpłyną po terminie określonym w pkt 1 nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Urzędu).
3)Niespełnienie któregokolwiek z wymogów formalnych, jak również: brak podpisu na oświadczeniach, liście motywacyjnym i kwestionariuszu, brak wszystkich wskazanych w pkt 6 ogłoszenia dokumentów oraz brak potwierdzenia kserokopii dokumentów za zgodność z oryginałem, podlegają odrzuceniu oferty na etapie oceny wstępnej.
4) Zastrzega się możliwość zakwalifikowania do II etapu naboru jedynie wybranych kandydatów, spełniających wymagania formalne i w największym stopniu wymagania dodatkowe. O terminie i miejscu przeprowadzenia postępowania konkursowego kandydaci będą informowani za pomocą poczty elektronicznej bądź telefonicznie.
5) Nabór przeprowadzi Komisja Konkursowa powołana przez Wójta Gminy Buczek.
6) Postępowanie konkursowe prowadzone będzie zgodnie z regulaminem pracy komisji.
7) Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
8) Informacja o wyniku naboru będzie upowszechniona na tablicy informacyjnej Urzędu oraz opublikowana na stronie BIP przez okres co najmniej 3 miesięcy.
9) Dokumenty kandydata wybranego w naborze i zatrudnionego w Urzędzie zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty pozostałych kandydatów zostaną odesłane pocztą.
10) Kandydat wybrany w naborze do zatrudnienia będzie zobowiązany przedłożyć w Urzędzie Gminy w Buczku najpóźniej w dniu zawarcia umowy o pracę oryginał zaświadczenia o niekaralności uzyskanego na koszt kandydata z Krajowego Rejestru Karnego.
11) Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: 43 677 44 91.

Wójt Gminy Buczek
Bronisław Węglewski

 

Ogłoszenie o naborze

Kwestionariusz osobowy dla kandydata na pracownika

Załącznik – Oświadczenie

 

 

Skip to content