Debata nad raportem o stanie Gminy Buczek w rok 2024
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, Wójt Gminy Buczek zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Gminy Buczek raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi. Nad przedstawionym przez Wójta raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni. Zgodnie z art. 28aa ust. 6 w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana zostanie sesja, podczas której będzie przedstawiany raport o stanie gminy. Sesja zwołana została na 28 maja 2025 r. godz. 13.30. W związku z powyższym zgłoszenia do debaty będą przyjmowane w Urzędzie Gminy w Buczku do dnia 27 maja 2025 r. do godz. 15.00.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi wotum zaufania.
Raport o stanie Gminy Buczek za rok 2024 dostępny pod linkiem: https://buczek.bipgmina.pl/wiadomosci/17054/raporty_do_pobrania
Formularz zgłoszenia udziału w debacie do pobrania w biurze Rady Gminy.
Buczek, dnia 16 maja 2025 r.
Przewodniczący Rady
Andrzej Zieliński